مخاطب فارس من گفت: پلیس ایران را با مهربانی و عطوفت می‌شناسیم و توقع اختیارات بیشتر در راستای حفظ امنیت پایدار از مسئولین برایشان داریم.

فارس من| به پلیس دستبند نزنید!

مهندسی ترافیک و حمل و نقل؛ فارس من: پویش‌های متعددی با موضوع افزایش اختیارات پلیس در سامانه فارس من ثبت شده است. میثم یوسف زاده سردبیر یکی از این پویش ها در گفت‌وگو با خبرنگار فارس می‌گوید: «پلیس ما مثل پلیس آمریکا نیست و مردم از پلیس ایران وحشت ندارند؛ درستش نیز همین است که پلیس نماد آرامش و نگاه او نسبت به شهروندان مهربانانه باشد. البته که مجرمان باید از پلیس بترسند.»

 یک گروه غیرانتفاعی که خشونت‌های پلیس آمریکا را رصد می‌کند می‌گوید: نیروهای پلیس در سال ۲۰۲۲ میلادی ۱۱۷۶ نفر را به قتل رساندند.گروه «Mapping Police Violence» (به معنی “رصد خشونت پلیس”) یک سازمان غیرانتفاعی که با جنبش «زندگی سیاه‌پوستان اهمیت دارد» مرتبط است می‌گوید: تعداد نفراتی که پلیس در سال ۲۰۲۲ با شلیک گلوله، کتک‌کاری، شوک برقی و بازداشت به قتل رسانده ۳۱ نفر بیشتر از سال ۲۰۲۱ است. در آن سال ۱۱۴۵ نفر به دست پلیس آمریکا کشته شدند.

در ایران اما ماجرا انگار شکل دیگری دارد. یوسف‌زاده می‌گوید: «ما از مسئولین مربوطه خواهان دسترسی و اختیارات بیشتر برای پلیس کشورمان هستیم، زیرا بارها بعضی از آنها مورد حملات و واقعه‌های دردناک بوده‌اند و به‌دست اشرار به شهادت رسیده‌اند.»

نمونه‌های متعددی از حمله اراذل و اوباش به پلیس در رسانه‌ها منتشر شده است. مثلا به بهانه مراسم چهلم حدیث نجفی در محدوده بهشت سکینه در اتوبان کرج-قزوین عده‌ای از اراذل و اوباش در جریان اغتشاشات دو تن از نیروهای انتظامی را با ضربات متعدد چاقو به شدت مجروح کردند. شدت جراحت و ترافیک ناشی از آشوب باعث شد هلی‌کوپتر ناجا برای انتقال این دو نفر به بیمارستان در اتوبان فرود بیاید. اغتشاشگران در محلی دیگر با حمله مسلحانه به یک خودرو نیرو انتظامی ۴ سرنشین آن را به طرز فجیعی مجروح کردند.