عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در توئیتی نوشت: ممکن است من و شما درباره برخی عملکردهای گشت امنیت اجتماعی یا اثرگذاری آن حرف داشته باشیم اما این ربطی به اصل حجاب ندارد.

تاکید مجدد عضو دفتر رهبری بر تذکر به مسئولان بخاطر رفتارهای گشت ارشاد /ماجرای انتشار یک توئیت قدیمی چه بود؟

به گزارش مهندسی ترافیک و حمل و نقل، در پی افزایش انتقادات چهره‌های سیاسی و فعالان اجتماعی از بازگشت دوباره گشت ارشاد به خیابان و فیلم های منتشر شده از برخوردهای تند، روز گذشته سیدمهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب در توئیتی نوشته بود:

رهبر انقلاب: کشف حجاب، هم حرام شرعی است هم حرام سیاسی است…منتها…دشمن با نقشه و برنامه وارداین کار شده، ما هم باید با برنامه و نقشه وارد بشویم. کارهای بی قاعده و بدون برنامه نباید انجام بگیرد.

پی نوشت: به تازگی برخی مسئولان به‌دلیل کارهای بی‌قاعده در حوزهٔ حجاب تذکر دریافت کرده‌اند.

توئیت فضائلی که خبر از تذکر به مسئولان درباره نحوه برخورد با حجاب می‌داد با واکنش‌هایی از سوی موافقان و مخالفان گشت ارشاد همراه شد. در همین راستا، امروز یک توئیت قدیمی از او در فضای رسانه‌ای بازنشر شد که در آن نوشته بود: «ممکن است من و شما درباره برخی عملکردهای گشت امنیتی اجتماعی یا اثرگذاری آن حرف داشته باشیم اما این ربطی به اصل حجاب، ضروری بودن رعایت آن به عنوان یکی از احکام الله و لزوم برخورد متقضی با افراد هنجارشکن با فساد سازمان یافته ندارد؛ همینطور لزون رعایت حرمت پلیس.»

اما ساعتی پس از انتشار این توئیت قدیمی، مهدی فضائلی، در شبکه اجتماعی ایکس به آن واکنش نشان داد و نوشت:

«‏ساعاتی است توئیت زیر به عنوان توئیت جدید بنده و به عنوان عقب نشینی از توئیت قبل در حال بازنشر است؛ ضمن تأیید محتوای این توئیت که مربوط به حدود ۱.۵ سال پیش است تأکید می کنم توئیت دیروز به قوت خود باقی است.»