چهارمین جشنواره «انار تفت» با هدف تغییر الگوی کشت و اقتصادی کردن باغات انار در شهرستان تفت برگزار می‌شود.

باغشهر تفت میزبان چهارمین جشنواره«انار» است

به گزارش مهندسی ترافیک و حمل و نقل از تفت، ابراهیم احمدی عصر امروز در نشست خبری چهارمین جشنواره «انار تفت» با بیان این که مهمترین هدف این رویداد اقتصادی کردن باغات انار این شهرستان است، اظهار کرد: باغداری انار باید از حالت سنتی به باغداری نوین ارتقاء یابد.

وی افزود: تغییر روش آبیاری و تغییر الگوی کشت از دیگر اهداف برگزار جشنواره انار در شهرستان تفت است.

دبیر اجرایی چهارمین جشنواره انار تفت گفت: این رویداد فرهنگی و اقتصادی از ۱۱ آبانماه به مدت هشت روز به میزبانی شهرستان تفت برگزار می‌شود.

احمدی تصریح کرد: انار تفت فقط ۲۰ درصد اون انار تازه خوری هست اما ۸۰ درصد آن انار مشهور به “انار گل” با پوست ضخیم است که از الان در انبار می رود و تا اسفندماه که برای نوروز بیرون می آورند.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره انار تفت در سه نقطه از این شهرستان، بیان کرد: این جشنواره انارچینی است و انشاءالله جشنواره فروش در اسفندماه نیز برگزار می‌شود.

بهمن نعمت الهی، کارشناس جهاد کشاورزی شهرستان تفت نیز تصریح کرد: در حال حاضر ۱۱۳۰ هکتار از باغات تفت زیر کشت انار هستند که توسط ۱۹ هزار ۳۵۰ بهره بردار محصولات کشاورزی در این شهرستان فعالیت می‌‎کنند.

وی حفظ باغات و آموزش کشاورزی از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار جهاد کشاورزی تفت است، خاطرنشان کرد: انار تفت از نوع«گل تفت» است و بدون هیچ نوع سمی تولید می شود.

کارشناس جهاد کشاورزی تفت در پایان با بیان این‌که 23 ایستگاه پایش در این شهرستان برای کنترل آفات وجود دارد، گفت: سالانه بالغ بر 20 تن انار از باغات شهرستان تفت تولید می‌شود.

پایان پیام/الف