امام جمعه رامشیر گفت: باید مشکلات شهرستان رامشیر را اولویت‌بندی کنیم و براساس برنامه حرکت کرد، برنامه‌ریزی به‌صورت انفرادی، پیشرفت را برای مردم به ارمغان نخواهد آورد.

امام جمعه رامشیر: برنامه‌ریزی انفرادی، پیشرفتی را برای مردم به ارمغان نمی‌آورد

به گزارش مهندسی ترافیک و حمل و نقل از رامشیر، حجت‌الاسم سید سلمان هاشمی امام جمعه رامشیر ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه این هفته در مصلای این شهر با توصیه خود و همگان به رعایت تقوای الهی، به بیان برخی حقوق والدین و فرزند پرداخت و اظهار کرد: والدین هم ممکن است عاق فرزندان خود شوند.

وی با اشاره به حدیثتی گفت: از رسول خدا حضرت محمد(ص) نقل شده است که «همان‌طور که فرزند باید [حقوق والدینش را رعایت کند و] از عاق شدن بپرهیزد، پدر و مادر نیز اگر فرزندشان صالح باشد، باید [حقوق فرزندشان را رعایت کنند و] از عاق شدن پرهیز کنند.»

امام جمعه رامشیر در ادامه سخنان به طوفان الاقصی پرداخت و چند نکته‌ای در مورد تحولات باریکه غزه بیان کرد و در همین ارتباط گفت: نکته اول این است که عملیات حیرت‌انگیز طوفان الأقصی در مدت دو سال توسط حماس و به دست رزمنده دلیر محمد ضیف طراحی شد، در سال‌های اخیر، محمد ضیف که طراح این نبرد بزرگ بود، عمده تمرکز خود را معطوف سه حوزه موشکی، پهپادی و تونل‌های غزه کرده است.

وی اضافه کرد: این تونل‌ها در مناطقی چند طبقه و در سه دسته کوچک (مخصوص عبور نیروی نظامی)، متوسط (حمل موشک) و بزرگ (حمل و نقل خودروهای سنگین) ساخته شده‌اند.

هاشمی به نکته دوم جنگ غزه پرداخت و افزود: حماس امروز از انتفاضه سنگ به طوفان الأقصی رسیده است، اما این رشد چشمگیر، تنها در ابزار مبارزه نیست، امروز با مردم و جوانانی از مقاومت مواجهیم که به معنای واقعی کلمه، غزه اهل مقاومت و اهل مبارزه هستند.

وی گفت: این روزها وقتی که انبوهی از فیلم‌های مستند مردم مظلوم غزه منتشر شده است، می‌بینیم که در دل بلا و مصیبت و از دست دادن عزیزان خود، از ایستادگی سخن می‌گویند، در واقع غزه، اهل صبر، ایستادگی و مقاومت هستند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی رامشیر به مناسبت 8 آبان روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی و سالروز شهادت نوجوان شهید محمدحسین فهمیده، ادامه داد: بسیج دانش‌آموزی، ظرفیت مهمی در تربیت دانش آموزان برای آینده کشور بر عهده دارد.

وی خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان ما، مسئولان و مدیران آینده کشور خواهند بود و زمام امور به دست آن‌ها مدیریت خواهد شد، بنابراین باید بسیج دانش‌آموزی و آموزش و پرورش در تربیت آنان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

هاشمی ایجاد امید، انگیزه و مسئولیت پذیری آگاهانه نسبت به آرمان‌های انقلاب را از جمله ماموریت های بسیج دانش‌آموزی در راستای حرکت گام دوم انقلاب دانست و گفت: در هفته‌ای که گذشت بازدیدی از چند مدرسه در شهر رامشیر صورت گرفت، دانش‌آموزان با استعداد و نخبه در این مدارس، تربیت شده‌اند، باید روی آنها سرمایه گذاری کرد، بچه‌های عزیز ما، آینده‌سازان این انقلاب و کشور هستند که می‌بایست همه ما، نگاه ویژه‌ای به این نوجوانان با استعداد و آینده‌دار جامعه داشته باشیم.

وی اضافه کرد: جا دارد از مدیریت و کادر آموزشی این مدارس، تشکر ویژه‌ای داشته باشیم که با جان و دل برای آموزش و تربیت دانش‌آموزان ما، تلاش و کوشش می‌کنند.

امام جمعه رامشیر در بخش دیگری از خطبه‌های نمازجمعه به مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌های نفتی اشاره کرد و گفت: با وجود این ظرفیت و استعدادهای درخشان، برخی از مدارس از کمبود امکانات ورزشی، آموزشی، سرمایشی از قبیل سالن اجتماعات، نمازخانه، زمین‌های ورزشی، رنج می‌برند.

وی در ادامه تاکید کرد: ضروری است شرکت‌های نفتی، با توجه به مسئولیت‌های اجتماعی، وظیفه دارند نسبت به رفع این کاستی‌ها و کمبودها، اقدامات لازم را انجام دهند.

هاشمی به پیگیری‌ها و تلاش‌های نماینده مردم در مجلس اشاره کرد و گفت: با تلاش و پیگیرهای نماینده مجلس، اعتبار احداث دو درمانگاه نفت و تأمین اجتماعی گرفته شد. همچنین با پیگیری‌های فرماندار شهرستان مشکل زمین‌های آن دو مرکز درمانی، به صورت موقت، حل شده است.

وی خاطرنشان کرد: امید است با احداث این دو مرکز درمانی، مردم عزیز شهرستان رامشیر از بابت درمان دغدغه‌ای نداشته باشند.

امام جمعه رامشیر این نکته را به پیمانکاران و شرکت‌های نفتی در حوزه استحفاظی رامشیر یادآوری کرد: برخی از شرکت‌های پیمانکاری، مستقر در شهرستان به دلایل واهی، حق اخراج نیروهای بومی این شهرستان را ندارند، همچنین حق به کارگیری نیروهای غیر بومی را ندارند.

وی در ادامه افزود: شهرستان رامشیر واقعا شهرستان ثروتمندی است، در بعد کشاورزی جزو شهرستان‌های اول است.

هاشمی در خصوص سخت گیری های برخی بانک‌ها برای اعطای وام گفت: متاسفانه برخی از بانک‌ها در ضمانت اعطای تسهیلات بانکی، تبعیض قائل هستند، متاسفانه امور جوانان را تسهیل نمی‌کنند.

وی دلیل این ناکارآمدی را عدم وجود  مدیریت واحد در شهرستان، عنوان و تصریح کرد: آن همبستگی بین مسئولان در رامشیر ضعیف است، باید مشکلات شهرستان رامشیر را اولویت‌بندی کنیم و براساس برنامه حرکت کرد، برنامه‌ریزی به‌صورت انفرادی، پیشرفت را برای مردم به ارمغان نخواهد آورد.

امام جمعه رامشیر در پایان سخنان خود بیان کرد: انتظار ما از مسئولان جدیدی که وارد عرصه رامشیر شدند، یک تحول محسوسی را برای مردم ایجاد کنند. از مسئولین که برای مردم زحمت و تلاش می‌کنند حمایت خواهیم کرد. امیدواریم به لطف خداوند مشکلات شهرستان رامشیر به حداقل برسد.

پایان پیام/