به تخمین رئیس اطلاعات نظامی لیتوانی، روسیه منابع کافی برای تداوم جنگ در اوکراین تا دو سال دیگر را دارد.

اطلاعات لیتوانی: روسیه منابع کافی برای جنگ تا دو سال دیگر را دارد

به گزارش گروه بین‌الملل مهندسی ترافیک و حمل و نقل، رئیس اطلاعات نظامی لیتوانی گفت روسیه منابع کافی برای ادامه دادن جنگ در اوکراین تا دو سال دیگر را دارد. 

به گزارش رویترز، «الگیوس پاولاویسیوس» رئیس این سازمان به خبرنگاران در ویلنیوس پایتخت لیتوانی گفت: منابعی که روسیه در حال حاضر دارد، برای ادامه جنگ با شدت کنونی به مدت دو سال کافی است. 

وی در اظهارات خود با تکرار اتهامات بی‌اساس علیه ایران گفت: این که چه مدت روسیه می‌تواند جنگ را ادامه دهد به حمایت کشورها مثل ایران و کره شمالی از ارتش روسیه نیز بستگی دارد.

این مقام نظامی لیتوانی در ادامه توضیح داد: اما اگر به آنچه روسیه امروز دارد نگاه کنید، مثل ذخیره استراتژیک، تجهیزات، مهمات، تسلیحات–می‌تواند با شدت فعلی تا دو سال بجنگد. 

یک روزنامه ژاپنی پنجشنبه (نهم مارس) به نقل از منابعی گزارش داد که طرح صلح پکن برای جنگ اوکراین بر اساس این پیش‌بینی کارشناسان نظامی چینی تدوین شده که خصومت‌ها در اوکراین تابستان ۲۰۲۳ پایان می‌یابد. 

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، در این گزارش گفته شده که سندی که آکادمی علوم نظامی (AMS) در پکن دو ماه پیش منتشر کرد ممکن است بر موضع چین موثر بوده باشد زیرا این اندیشکده توصیه‌هایی را خطاب به کمیسیون مرکزی نظامی حزب کمونیست چین، بالاترین نهاد تصمیم‌گیرنده برای نیروهای مسلح این کشور ارائه کرده بود. 

به نوشته این گزارش، این آکادمی شبیه‌ساز درگیری در اوکراین را تکمیل کرد که منجر به این پیش‌بینی شد که این درگیری حدوداً تابستان ۲۰۲۳ با دست برتر روسیه پایان می‌یابد زیرا در بین دلایل مختلف، اقتصاد هر دو طرف روس و اوکراینی بسیار تهی‌تر از آن خواهد بود که بعد از تابستان درگیری‌ها بتواند ادامه پیدا کند. 

پایان پیام/