یمنی‌ها علاقه‌مندند در بنا کردن نظام انقلابی و اسلامی‌شان، از جمهوری اسلامی ایران الگو بگیرند. آن‌ها می‌گویند: شما در برپایی این نظام، الگو نداشتید و طبیعی است در بعضی زمینه‌ها به نتیجه مطلوب نرسیده باشید. ولی ما که نظام جمهوری اسلامی ایران را پیش چشم داریم، باید در هر حوزه، روی نقاط قوت شما متمرکز شویم و سعی کنیم نقاط ضعف شما را تکرار نکنیم.

یمن؛ بعد از 8سال دفاع مقدس/ وقتی جمهوری اسلامی، الگوی مردم مقاوم یمن بعد از جنگ می‌شود

گروه جامعه مهندسی ترافیک و حمل و نقل– «یمنی‌ها علاقه‌مندند در بنا کردن نظام انقلابی و اسلامی‌شان، از جمهوری اسلامی ایران الگو بگیرند. آن‌ها با یک نگاه منطقی و منصفانه به کارنامه ۴۴ ساله جمهوری اسلامی، می‌گویند: شما در برپایی این نظام، الگو نداشتید. حکایت نظام جمهوری اسلامی ایران، مثل یک درخت سبز است که در یک بیابان وسیع رشد کرده است. طبیعی است برخی شاخه‌های این درخت،‌ خوب رشد نکند، از تنه درخت انحراف پیدا کند و… ولی ما که نظام جمهوری اسلامی ایران را پیش چشم داریم، باید در هر حوزه، روی نقاط قوت شما متمرکز شویم و سعی کنیم نقاط ضعف شما را تکرار نکنیم.» این، افق پیش روی ملت مقاوم یمن بعد از یک دفاع مقدس ۸ ساله است. حالا و با گذشت ۸ سال از مقاومت با دست خالی در مقابل دشمن متجاوز تا بن دندان مسلح، ملت خستگی‌ناپذیر یمن بیش از هر زمان دیگری خود را به ملت مقاوم ایران نزدیک می‌بینند. ایستادن پای وطن به قیمت جان، جهاد با دشمن تجاوزگر زورگو، خاک خوردن و خاک ندادن، مقاومت در برابر تحریم‌های ظالمانه و غیرانسانی و تصمیم به خودکفایی و روی پای خود ایستادن، همه و همه، جلوه‌های درخشان مسیر عزتمندانه ایران اسلامی در سال‌های پس از جنگ تحمیلی است که ملت یمن برای بازسازی کشورشان و بنا گذاشتن زیرساخت‌های تمدن نوین اسلامی‌شان، مصمم به تکرار آن هستند. در هشتمین سالگرد جنگ یمن و به بهانه ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی، به سراغ «سید محمدرضا سید احمد»، مسئول گروه جهادی «اویس قرنی» – تنها گروه ایرانی مرتبط با مجاهدان یمنی و واسطه انتقال کمک‌های مردم ایران به مردم یمن – رفتیم تا برایمان از چگونگی انتقال تجربیات ایران اسلامی به ملت یمن در دوره پس از جنگ بگوید.

اگر خدا بخواهد… افتتاح سفارت انصارالله یمن در ایران، همان اتفاق پربرکتی بود که گره‌های بسته را در روزگار جنگ نابرابر باز کرد. در روزهایی که بسته بودن راه‌های ارتباطی برای ارسال کمک به مردم مظلوم یمن، به غصه بزرگ مردم ایران تبدیل شده بود، ایجاد دفتر نمایندگی مؤسسه خیریه یمنی «بنیان التنمویه»(موسسه توسعه بنیان) در ایران که زیر نظر سفارت فعالیت می‌کند، روزنه امیدی برای رساندن کمک‌ها به یمن باز کرد. و این، گروه جهادی «اویس قرنی» بود که از این فرصت به بهترین شکل بهره برد و یک جریان مبارک کمک‌رسانی را میان ایران و یمن، پایه‌گذاری کرد.

مسئول گروه جهادی اویس قرنی برمی‌گردد به ۷ سال قبل و در این باره می‌گوید: «واقعیت این است که یمن به شدت دچار بحران مواد غذایی و داروست. شرایطی که دشمن با جنگ و محاصره در یمن ایجاد کرده،‌ یک نسل‌کشی مسلم است چون نه‌تنها غذا بلکه ساده‌ترین داروها مثل سرم و استامینوفن هم در یمن پیدا نمی‌شود. در این شرایط، با اینکه ارسال مواد غذایی و دارو به یمن از مسیر ایران و از محور مقاومت، همچنان ممنوع است اما موسسه بنیان، موفق شده این کار را از مسیر کشورهای دیگر انجام دهد. روال کار به این شکل است که این دوستان، کمک‌های مالی جمع‌آوری شده از مردم خیّر ایران را تبدیل به مواد غذایی، پوشاک و دارو می‌کنند و از کانال‌های دیگر به یمن می‌رسانند.»

شعار موسسه «بنیان» در یمن: با هم، چالش ها را به فرصت تبدیل کنیم وقتی جهاد سازندگی در یمن شکل می‌گیرد «ما از حدود ۷ سال قبل، با دوستان سفارت انصارالله یمن در ایران و به طور مشخص با نمایندگان مؤسسه «بنیان التنمویه» شروع به همکاری کردیم و به اشکال مختلف سعی کردیم هم صدای مظلومیت مردم یمن را به گوش مردم ایران و جهان برسانیم و هم، کمک‌های مردم ایران را از طریق موسسه بنیان به دست مردم یمن برسانیم. در ادامه، دو سال قبل با تشکیل گروه جهادی اویس قرنی، وارد فاز کارهای خیریه‌ای با همکاری این موسسه شدیم؛ فعالیت‌های مثل تهیه بسته‌های معیشتی برای خانواده‌های نیازمند یمن، انجام قربانی، کمک به تجهیز مراکز درمانی و پزشکی، اکرام ایتام شهدای یمن و… اما در کنار این فعالیت‌های خیریه‌ای، نگاه ما به هدف بزرگتری به نام فعالیت‌های زیرساختی بود…»