یک اتحادیه کشاورزی در انگلیس می‌گوید: تنش‌های ژئوپلتیک، بحران افزایش قیمت حامل‌های انرژی و تغییرات آب و هوایی موجب بروز چالش‌های جدی در فعالیت کشاورزان این کشور شده است.

دلایل کمبود میوه و سبزیجات در انگلیس

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل مهندسی ترافیک و حمل و نقل به نقل از راشاتودی،  معاون رئیس اتحادیه کشاورزان انگلیس می‌گوید: دولت این کشور باید کنترل تولید مواد غذایی در این کشور را به دست بگیرد. وی هشدار داد که کمبود کنونی میوه و سبزیجات در این کشور فقط نوک یک کوه یخی است. تام برادشو معتقد است کمبود میوه و سبزیجات به خصوص گوجه و خیار به خاطر نوسانات حاصل از اتفاقات ژئوپلتیک و تغییرات آب و هوایی است که فشار مضاعفی را روی چرخه تأمین کالا در انگلیس وارد می‌کند. وی گفت: چیزی که ما در تابستان گذشته دیدیم و دمای هوا به 40 درجه رسید، اثر مستقیم تغییرات آب و هوایی است.

این مقام انگلیسی ادامه داد: بحران حاصل از درگیری نظامی روسیه با اوکراین در حوزه چرخه تأمین کالاها با اثرگذاری تغییرات آب و هوایی بدتر می‌شود. برادشو همچنین تأکید کرد که تنش های ژئوپلتیک باعث شده تا نرخ تورم به خصوص در حوزه انرژی بالا رفته و قیمت حامل‌های انرژی به سطوح بی‌سابقه‌ای برسد و کشاورزان انگلیسی با مشکل جدی در تأمین هزینه انرژی مورد نیاز خود روبه‌رو شوند. این مقام انگلیسی گفت که این کشور به خاطر خروج از اتحادیه اروپا در بازتعامل با شرکای تجاریش با چالش‌های مضاعفی روبه‌رو شده است. پایان پیام/