دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام گفت: دشمن با ترویج بی حجابی و بدحجابی سعی دارد تا هویت، سنت و ریشه دیرینه زنان ایرانی را از بین ببرد.

دشمن با ترویج بی حجابی سعی در از بین بردن سنت و هویت دیرینه زنان ایرانی را دارد/ با وجود فشارهای اقتصادی، ایران هیچگاه مستعمره کشوری نشد

به گزارش مهندسی ترافیک و حمل و نقل از گنبدکاووس محمد مهدی عبدخدایی شامگاه شنبه در یادواره شهدای فدائیان اسلام در مسجد قائمیه با توجه به ایام ولادت حضرت زهرا(س) اظهار کرد: حضرت زهرا(س) در طول عمر با عزت خود از هر طریقی که می توانست با حفظ حجاب و پوشش اسلامی از حقیقت و ولایت حمایت کرد و حتی در مقطعی برای آگاهی مردم به ظلم و ستم حکومت وقت، گریه می کرد و اشک می ریخت. وی تصریح کرد: حجاب یک نوع لباس مبارزه بوده که در طول تاریخ نه تنها تاریخ اسلام این حجاب و پوشش توسط زنان رعایت شده است. دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام خاطرنشان کرد: رعایت حجاب و پوشش مناسب هیچ ربطی به تحصیلات و دانش فرد ندارد گرچه زنان و بانوانی در جامعه ما با تحصیلات عالیه و فعالیت های اجتماعی سنگین پوشش و حجاب خود را رعایت می کنند.

وی ادامه داد: دشمن با ترویج بی حجابی و بی حجابی سعی در از بین بردن سنت، هویت و ریشه دیرینه زنان ایرانی دارد.دشمن با فشارهای اقتصادی و هرگونه تحریم و تهدید نتوانسته ایران را‌مستعمره خود کند. ایران تنها کشور اسلامی بوده که در طول سالها مستعمره هیچ کشوری نشده و هدف اصلی دشمن نیز همین است. عبدخدایی گفت: در هر کشوری که مردمان ان قانون مدار و حقوق شهروندی را رعایت کردند، ترقی و پیشرفت کرده است.در ایران متاسفانه بیشتر مردمان به این دو مقوله توجهی ندارند. به طور مثال مردم کشورهای اروپایی حتی قوانین خود را تا حدودی به حیوانات خانگی خود اموزش می دهند و می بینید که یک سگ پشت چراغ قرمز می ایستد و منتظر سبز شدن چراغ می ماند. وی بیان کرد: مقوله حجاب به عنوان رعایت قانون مداری و حقوق شهروندی باید توسط مردان و زنان در جامعه رعایت شود و بی حجابی یک فرد سبب سلب آزادی دیگر شهروندان خواهد شد. افرادی که با حجاب مبارزه می کنند در حقیقت با اصالت و فرهنگ جامعه مبارزه می کنند.

دبیرکل جمعیت فدائیان اسلام با اشاره به سالگرد شهادت نواب صفوی و همرزمان وی یاداور شد: فدائیان اسلام معتقد بودند با اتکا به عقاید دینی می توان شرایط اجتماعی را به گونه ای مدیریت کرد که دیگر استعمارگر جایی در کشور برای ماندن نداشته باشد و برای اجرای احکام اسلام با آیت الله کاشانی همراه شدند. وی گفت: در ان زمان حزب توده به شکل بسیار گسترده در حال از بین بردن ریشه عقاید دینی مردم بود و دست کم در سطح روشنفکران و تحصیل کرده ها تا حدودی موفق شده بود و شهید نواب صفوی به این موضوع بسیار حساس بود. عبدخدایی خاطرنشان کرد: فدائیان اسلام در مقاطعی مانند اعدام هژیر و رزم آرا دقیق و کارامد عمل کرد اما چون در برخی موارد مانند مضروب کردن حسین علاء به شرایط حاکم بر کشور در دوران پس از ۲۸ مرداد توجهی نداشت نتوانست کاملا موفق شود اما این موضوع باعث کوچک ترین تردید در اخلاص و ازخودگذشتگی انها نخواهد شد.

  سید مجتبی میرلوحی معروف به نواب صفوی طلبه، بنیان گذار و رهبر تشکیلات بنیادگران فدائیان اسلام بوده و از پشتازان مبارزات مسلحانه بود.در ترور عبدالحسین هژیر، حاجعلی رزم آرا، حسین علاء و غیره نقش داشت. در سال ۱۳۲۹ کتابی به نام راهنمای حقایق را به چاپ رساند که در آن یک حکومت اسلامی ترسیم شده است. شهید نواب صفوی در سحرگاه ۲۷ دی ماه ۱۳۳۴ توسط حکومت دژخیمان به دار آویخته شد. انتهای پیام/۸۳۰۲۱