***   ترویج تفکر علمی و تخصصی حمل و نقل و ترافیک و استفاده از تجارب سایر کشورها ***

مزایای عضویت در سایت

elektronik sigara elektronik sigara ukash ukash zirkonyum diş satış ve resmi sitesi zirkonyum diş

ورود اعضا



امروز

سه شنبه, 21 آذر 1396

بانک اطلاعات تخصصی

پروژه ملی مسیر

خرید یکپارچه بلیت سفرهای برون شهری

اعضای آنلاین

ما 134 مهمان آنلاین داریم
 
شرکت مترو مادريد مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
حمل و نقل عمومی - ریلی
پنجشنبه, 17 فروردین 1391 ساعت 14:45

چهارشنبه ، 9 ارديبهشت 1388 ، 10:40

سعی در هر چه بهتر کردن اين سيستم با اضافه کردن امکانات ايمنی و رفاهی آن دارند.

سيستم امروزه مترو در مادريد:

شبکه های مترو سريع السير مادريد، سالهای اخير دائماً در حال تغيير و جديد شدن هستند و اين نوآوری و ابتکارات در صنعت مترو به واسطه ايجاد سرعت های بالا، ايمنی و راحتی برای شهروندانی است که از اين سيستم حمل و نقل استفاده می کنند.

در حال شهر مادريد پايتخت کشور اسپانيا از سيستم حمل و نقل مطلوبی برخوردار است که مسئولان شهری حاضر مدلهای چند موتوره با تعداد زياد واگن به پنج گروه تقسيم می شوند که هر کدام را به اختصار توضيح می دهیم:

مدل 7000:

اين مدل، نمونه پيشرفته با کيفيت بالای واگن ها است و برای مسيرهای طولانی و پر جمعيت طراحی شده است. مترو مدل 7000 بر خلاف ديگر متروهای مادريد دارای هفت واحد در مسير گردش خود می باشد.

جدا از تفاوت در طراحی نمای ظاهری و جنبه های داخلی که طراحان اين مدل پيشرفته در نظر گرفته اند، اين مترو دارای فن آوری های گسترده تجهيزات، سيستم های پيشرفته ايمنی، سرعت بالا، طراحی های کامپیوتری برای استفاده مناسب و راحتی شهروندان و در نظر گرفتن جنبه های اقتصادی می باشد.

بعلاوه راه حل ريلهای زماندار و ديگر ويژگيهای فنی از جمله موارد منحصر به فرد اين مترو است.

داشتن سيستم تهويه هوا، سيستم اطفاء حريق، سيستم کشف حريق، سيستم آبرسانی در داخل واگن، نشانه های روشن در شب برای دربهای خروج اضطراری، پله های فرعی اضطراری، سيستم مکالمات بی سيم خودکار، سيستم های بصری مانند ويديو، تلويزيون و سرگرمی مسافران نيز از ديگر تجهيزات درونی اين مترو شهری به حساب می آيد.

تمام اين موارد تنها برای پيشرفت در صنعت و خدمات حمل و نقل شهری مادريد است .

اين مترو در مسير شمال به جنوب مادريد در حرکت بوده و با داشتن سرعت بالا از امکانات ايمنی بسيار خوبی برخوردار است.

مدل 8000:

مدل 8000 دارای 47 واحد است و بر طبق آخرين و پيشرفته ترين صنعت ريل سازی، بالاترين حد ايمنی و يفيت، سرعت، امکانات رفاهی و استانداردهای اقتصادی ساخته شده است.

اين مدل نيز مانند مدل 7000 دارای امکانات داخلی زيادی مانند:

سيستم اعلام و کشف حريق، سيستم اطفاء حريق، سيستم آبرسانی داخل واگن سيستم علائم روشنايی شب برای دربهای خروجی، دربهای خروجی فرعی اضطراری و سيستم راديوی بی سيم خودکار می باشد.

برای اولين بار از آلومينيوم در ساخت قطعاتی از اين مترو استفاده شده است که به رانندگان اجازه می دهد ميدان ديد کاملی داشته باشند. سطوح ايروديناميکی، سيستم کامپيوتری اطلاع رسانی حرکت اتوبوس ها و غيره نيز از ديگر تمهيدات اين مدل می باشد.

مترو 8000 در مسیر فرودگاه به مناطق تجاری و مراکز خريد مادريد، جايی که وسايل حمل و نقل و بار مسافران بيشتر از مسيرهای ديگر است در حرکت است.

زيرا سیستم طراحی اين مترو برای حمل کالا نيز تنظيم شده است.

مدل 6000:

مدل 6000 يک طرح نو و جديد است که آخرين طراحی و فن آوری سيستم حمل و نقل، ايمنی و ارتباطات در آن بکار رفته است.

مدل اخير 6000 دارای 88 واگن و 35 موتور می باشد.

اين مدل می تواند در خطوط با ميزان درجات متفاوت حرکت کند.تغيير ظرفيت واگن ها نيز بستگی به تعداد صندليها دارد.

اين مدل دارای ظرفيت های متغير صندلی و حمل مسافر است.

ظرفيت صندليها در نوعی از مدل 6000 تعداد 52 صندلی و تعداد افرادی که می توانند بايستند 334 نفر است.

در نوع ديگر ظرفيت آن 88 صندلی و 298 نفر تعداد افراد ايستاده است.

مدل 5000:

اين مدل 332 موتور و 20 واگن دارد، که دارای 15 سال سابقه است. مدل 5000 توانايی عبور از ريل ها با مقياس های متفاوت را دارد.

ظرفيت تعداد مسافرين 34 تا 40 صندلی و 181 تا 190 نفر ايستاده است.

مدل 2000:

اين مدل 350 موتور و 353 واگن دارد و دارای امکانات رفاهی، ايمنی و نيروی کشش بالا است. همچنين شرايط تهويه هوا و تلويزيون های مدار بسته نيز از ديگر تمهيدات اين مدل می باشد.

استفاده از شبکه مترو:

شبکه حمل و نقل مترو باعث کاهش ترافيک مستمر در خيابان های شهر مادريد و ديگر مناطقی که در اطراف مادريد می باشند، شده است.

بليط يکسره:

اين بليط تنها برای يک مسير با هر مقدار مسافت بين ايستگاهها است و در هفت روز هفته مورد استفاده قرار می گيرد. شهروندان مادريد می توانند اين بلیط را از کيوسک های فروش يا از دستگاههای فروش تهيه نمايند.

در هر دو صورت مسافر بايد از نرده گردان برای سوار شدن به مترو بگذرد.

رفت و آمد با Metromadrid:

شبکه حمل و نقل مترو مادريد شبکه ای است که از مرکز شهر عبور می کند و تنها مخصوص شهر مادريد است.

بلیط ده مسيره Metrobus به قيمت 20 / 5 يورو:

Metrobus بليطی است که به مسافران اجازه می دهد تا 10 مسير را با متروی مادريد طی کنند، بدون اينکه نياز به تعويض بليط خود در دفعات مختلف داشته باشند. اين بليط بايد پس از طی هر مسير سوراخ شود تا تعداد دفعات استفاده از آن مشخص شود. برای انجام اين کار بايد بليط را از نرده گردان آغاز مسير رد کرد.

چنانچه دستگاه بليط را قبول نکرد و شما از اعتبار بليط خود مطمئن بوديد، می توانيد به متصديان نزديکترين مرکز فروش بليط مراجعه کنيد.

بليط را می توان از مراکز زير تهيه نمود:

_ از دفاتر يا کيوسک های فروش بليط در ايستگاههای مترو

_ دستگاههای مخصوص فروش

_ از روزنامه فروشيهای سراسر مادريد.

بليط ده مسيره Metrosur با بهای 20 / 5 یورو:

با بليط ده مسيره Metrosur شما می توانيد 10 مسير شهری مترو را با هر فاصله ای بدون خرید یا تعويض بليط طی کنید.

بليط ها بايد يکبار در ابتدای مسير توسط نرده ورودی گردان سوراخ شده يا علامت گذاری شوند و يکبار نيز در آخر مسير علامت گذاری شوند.

چنانچه نرده گردان بليط شما را قبول نکرد و شما از ارزش باقی مانده بليط خود اطمينان داريد، به متصديان فروش بليط يا نزديکترين باجه فروش مراجعه نماييد.

مردم می توانند بليط مترو را از مراکز زير خريداری کنند:

_ باجه های فروش بليط در ايستگاههای مترو

_ دستگاههای فروش بليط در راهروهای ورودی ايستگاههای مترو

حمل و نقل با شبکه مترو TFM:

اين شبکه حمل و نقل نيز مانند ديگر شبکه ها دارای بليط 10 مسيره است که می توان به دفعات و مسيرهای مختلف از آن استفاده کرد.

شرايط استفاده از اين بليط همانند ديگر بليط های 10 مسيره است.

برای استفاده از مترو که غير ازشبکه های Metromadird، Metrosur و TFM باشد، مسافران بايد در ابتدای هر مسير بليط تازه ای خريداری کنند.

برای استفاده از برخی وسايل حمل و نقل می توان از بليط Season استفاده کرد:

بليط های Season :

اين بليط از يک کارت و يک قطعه آهن ربايی تشکيل شده است. اين کارت تنها برای يک نفر دارای اعتبار می باشد و با آن می شود در مدت زمان مشخصی با وسايل حمل و نقل عمومی رفت و آمد کرد .

بليط های Season که ماهيانه يا ساليانه هستند با قيمت های متفاوتی در باجه های فروش يافت می شوند و بر طبق اعتبارشان طبقه بندی می شوند.

حتماً می بايست توجه داشت که شماره و ناحيه استفاده از کارت با جزيیات کارت هماهنگ باشد.

انواع Season کارت:

_ بليط Season معمولی که برای افراد بين رده سنی 21 تا 64 سال می باشد.

_ بليط Season جوانان که برای افراد زير 21 سال سن است.

_ بليط Season سالخوردگان که برای افراد 65 سال و بالاتر در نظر گرفته شده است.

برای خريداری اين بليط ها بايد به مراکز زير مراجعه شود:

_ بليط ماهيانه را می توانيد از کيوسک های سراسر شهر خريداری نمود.

_ بليط های جوانان و سالخوردگان را بايد همراه با کارت شناسايی تعيين سن از مراکز فروش تهيه گردد.

_ برای دريافت بليط های معمولی و بليط ساليانه سالخوردگان بايد درخواست را از حوزه حمل و نقل دريافت نمود.

بليط Season را می توان برای وسايل حمل و نقل عمومی زير بکار برد:

_ تمام وسايل حمل و نقل عمومی

_ Metro ، EMT ، FM ،Metrosur ، يا هر وسيله نقليه ديگری در مادريد که دستگاه استفاده از بليط های مغناطيسی دارند.

نرخ بليط ماهيانه 20 / 1 يورو است و بليطهای ساليانه نيز بصورت رايگان شارژ می شوند.

قوانين و مقررات عمومی:

_ کودکان زير 4 سال شامل پرداخت بليط نمی شوند.

_ بليط يا کارت عبوری حمل و نقل شهری بايد تا انتهای مسير نزد مسافر نگاه داشته شود.

حمل و نقل دوچرخه با مترو:

_ مسافرين مترو که دوچرخه سوارند می توانند در روزهای شنبه، يکشنبه و تعطيلات عمومی بين ساعت های 6 صبح تا 4 بعداز ظهر از مترو استفاده کنند.

_ هر دوچرخه سوار اجازه حمل يک دوچرخه را دارد نه بيشتر

_ رسيدن به ايستگاه مترو تنها از طرف راهروهايی است که با ايستگاه متصديان مرتبط می باشد، کسانی که بعد از بررسی اعتبار بليط اجازه عبور را به مسافرين می دهند. همينطور مسافرانی که دوچرخه به همراه دارند، نيز می توانند از همين مسير برای سوار شدن مترو استفاده کنند.

_ گاهی اوقات در زمان ازدحام و شرايط فوق العاده از ورود دوچرخه ها به مترو خودداری می شود.

_ بيش از يک دوچرخه در هر واگن اجازه ورود ندارد

_ سوار شدن بر دوچرخه داخل مترو ممنوع می باشد

_ حمل دوچرخه در پل های برقی ممنوع است

_ مسافرانی که دوچرخه به همراه دارند خود مسئول حفاظت از آن و اطمينان از اين که موجب اذيت و آزار مسافران نمی شوند، هستند. شبکه حمل و نقل مترو مادريد هيچ مسئوليتی در برابر صدمه ديدن و مفقود شدن دوچرخه نمی پذيرد و کليه مسئوليت به عهده شخص می باشد.

معرفی شبکه حمل و نقل Metrosur :

شبکه حمل و نقل جديد Metrosur مانند حلقه ای شهرداريهای مناطق مختلف را به هم مرتبط می سازد. اين شبکه همچنين با شبکه اصلی مترو مادريد از طريق خط 10 در ارتباط است.

شبکه Metrosur بزرگترين پروژه زيربنايی حمل و نقل شهری در کل اروپا بشمار می رود.

به منظور ساخت مسيرهای اين شبکه برای اولين بار هفت دستگاه حفاری همزمان عمليات خاکبرداری را انجام می دادند تا مسير عبور زيرزمينی را حفر کنند.

اين خط برای مسيرهای طولانی طراحی شده و چندين مسير را به يکديگر متصل می سازد.

ايستگاهها:

هر ايستگاه بصورت يک محيط بزرگ و گسترده طراحی شده است تا رفت و آمد افراد به راحتی در آن صورت گيرد.

ويژگيهای نما و چراغ های بزرگ، ايستگاه مترو را به مکانی روشن و خوشايند تبديل می کند.

ساختمان ايستگاه های جديد بسيار محکم و مقاوم بوده و ترتيب ساخت و مصالح بکار رفته به صورتی است که به راحتی قابل رسيدگی و نگهداری است.

درکل می توان گفت که نحوه طراحی ايستگاههای مترو برای تمام موارد، امکاناتی را در نظر گرفته است.

دستگاههای خودکار جديد:

در اين ايستگاهها ، بليط را می توان از دستگاههای فروش خودکار که خدمات جديدی ارائه می دهند، تهيه کرد.

استفاده آسان:

با فشار يک دکمه که بر روی صفحه دستگاه پديدار می شود، شما می توانيد دستورات لازم را در مورد نوع بليط و پرداخت وجه به دستگاه بدهيد.

فروش بليط:

در کنار بليط های يکنفره و بليط 10 مسيره ، اين دستگاه همچنين يک کارت تعيين قيمت يا Card barcode را برای فروش ماهيانه در اختيار مشتريان قرار می دهد.

خدمات فردی در ايستگاهها:

شبکه حمل و نقل جديد Metrosur خدمات جديدی را برای کمک به مشتريان به منظور استفاده راحتتر از مترو به انجام می رساند.

به ويژه متصديان آموزش ديده، کمک های مستقيم و فردی را برای حل مشکلات مسافران انجام می دهند.

اين کمک ها شامل نحوه استفاده از دستگاه خودکار فروش بليط يا تعويض بليط، يا هر پرسشی در مورد خدمات مترو مانند: تعيين مسير، حمل و نقل و تابلوی اعلانات می باشد.

سيستم علائم روشن سکوها:

علامت های روشن کنار سکوها و چراغ های زردی که پشت سر هم در کنار مسير گذاشته شده است، از ميزان تصادفات احتمالی کاسته و به مسافران ميدان ديد بالايی می دهد.

همچنين روشن شدن چراغ سبز کنار مسير مشخص کننده توقف مترو و رسيدن به انتهای مسير است.

همچنين زمان پياده شده مسافرین را چراغ های سبز رنگ کنار سکو نشان داده می شوند.

مرکز کنترل و نظارت:

در کنار پرسنلی که خدمات کمک رسانی و ارائه اطلاعات را به مسافران انجام می دهند، ايستگاههای جديد دارای مراکز نظارت و کنترل برای بررسی عملکرد صحيح ساير بخش ها از جمله نصب و راه اندازی موارد ايمنی هستند.

مسافرين می توانند از طريق تلفن های داخلی که در راهرو ايستگاهها ، در کنار سکوها و در کنار پله های برقی قرار دارد با اين مراکز ارتباط برقرار کنند.

بنابراين در زمان وقوع هر حادثه ای ميزان اتلاف زمان بسيار کوتاه خواهد بود.

مأخذ: پايگاه وب www.metromadrid.es

 
 

توسعه حمل و نقل محور

کلیه حقوق این سایت مربوط به مرکز اطلاعات علمی و تخصصی حمل و نقل و ترافیک بوده و استفاده از مطالب آن
تنها با ذکر منبع بلامانع است

مشاور بازاریابی اینترنتی و سئو : گروه تخصصی مستر کاما