***   ترویج تفکر علمی و تخصصی حمل و نقل و ترافیک و استفاده از تجارب سایر کشورها ***

مزایای عضویت در سایت

elektronik sigara elektronik sigara ukash ukash zirkonyum diş satış ve resmi sitesi zirkonyum diş

ورود اعضا



امروز

پنجشنبه, 27 مهر 1396

بانک اطلاعات تخصصی

پروژه ملی مسیر

خرید یکپارچه بلیت سفرهای برون شهری

اعضای آنلاین

ما 133 مهمان آنلاین داریم
 
جعبه سیاه (Black Box) مشاهده در قالب PDF چاپ فرستادن به ایمیل
سایر - ITS
یکشنبه, 19 آبان 1392 ساعت 23:59

جعبه سیاه (Black Box) یا همان نگهدارنده اطلاعات پرواز از اوایل دهه ۶۰ میلادی یک مشخصه استاندارد در هواپیماها محسوب شده است. تازگی کمپانی های مختلفی شروع به ارائه نرم افزارها و دستگاه هایی کرده اند که در عمل کار جعبه سیاه (Black Box) را برای خودروها انجام می دهند که همچنین پارامترهای مختلف وسیله ی نقلیه و موقعیت جغرافیایی آن را در هنگام وقوع تصادف ثبت می کند.


هم اکنون بخش مدیریت امنیت ترافیک بزرگراه های ملی (NHTSA) دپارتمان حمل و نقل ایالات متحده ، پیشنهادی را مبنی بر اجباری کردن استفاده از دستگاه های مشابه در تمامی وسایل نقلیه سرنشین دار سبک فروخته شده است ، در ایالات متحده از ۱ سپتامبر سال ۲۰۱۴ ارایه خواهند کرد.

بر طبق اعلام سازمان (NHTSA) در حدود ۹۶ درصد خودروهای سرنشین دار و وسایل نقلیه سبک مدل سال ۲۰۱۳ دارای دستگاه ثبت اطلاعات رویدادها (EDR) هستند.

بر خلاف دستگاه های موجود در بازار که هدف اصلی آنها نشان دادن مدرکی دال بر مقصر نبودن یک راننده هنگام تصادف است ، دستگاه های (EDR) نصب شده ، توسط کارخانه ها و بیشتر به منظور جمع آوری اطلاعات در رابطه با اعمالی که منجر به تصادف شده است و همچنین چگونگی پاسخگویی سامانه های امنیتی وسایل نقلیه هنگام وقوع تصادف می باشد.

این اطلاعات همچنین توسط خودروسازان و آژانس های دولتی به منظور بالا بردن امنیت در خودروها و جاده ها استفاده خواهد شد. برخی از اطلاعات ثبت شده توسط دستگاه های (EDR) به دلایل زیر توسط اداره (NHTSA) بررسی خواهند شد.

سرعت وسیله نقلیه ، آیا ترمز قبل از وقوع تصادف استفاده شده است یا خیر؟ نیروهای تصادف در لحظه برخورد ، میزان باز بودن دریچه ی کنترل بنزین موتور خودرو ، زمان باز شدن و آمادگی ایربگ ها و در آخر اینکه آیا سرنشینان کمربند ایمنی خود را بسته بوده اند یا خیر.دستگاه های (EDR) هنگام برخورد یا باز شدن ایربگ ها فعال می شوند و فقط از آن به بعد به ثبت داده ها می پردازند.

مدیر اجرایی اداره (NHTSA) دیوید استریک لند (David Strickland) می گوید : دستگاه های (EDR) اطلاعات حیاتی را در خود ذخیره می کنند که در صورت نبودشان اداره (NHTSA) نمی تواند اتفاقاتی که در یک تصادف رخ می دهد را بررسی کند و به همین دلیل این دستگاه ها می توانند بانی پله های ترقی در زمینه ی نجات جان افراد و جلوگیری از جراحات احتمالی در آینده باشند.

استفاده گسترده تر از دستگاه های (EDR) می توانند این اطمینان را حاصل کنند که آژانس ، اطلاعات لازم مرتبط با امنیت سرنشینان را در اختیار داشته و بدین وسیله می تواند تعیین کند که چه عواملی باعث وقوع تصادفات در خودروهای تمامی خودروسازان می شود.


منبع : iranway

 
 

توسعه حمل و نقل محور

کلیه حقوق این سایت مربوط به مرکز اطلاعات علمی و تخصصی حمل و نقل و ترافیک بوده و استفاده از مطالب آن
تنها با ذکر منبع بلامانع است

مشاور بازاریابی اینترنتی و سئو : گروه تخصصی مستر کاما