مدیر روابط عمومی حوزه هنری کودک و نوجوان از پیوستن 65 هزار دانش‌آموز در مدت یک هفته به پویش هیس‌طوری خبر داد و گفت: نوجوانان دهه هشتادی در پویش هیس‌طوری تبدیل به کنشگران فعالی شدند که با موضوع شناخت استعمار، محتوای رسانه‌ای تولید می‌کنند.

ثبت 15 هزار کنشگری فعال توسط نوجوانان با محوریت موضوع استعمار

به گزارش گروه آموزش و پرورش مهندسی ترافیک و حمل و نقل، رضوانی مدیر روابط عمومی حوزه هنری کودک و نوجوان از پیوستن 65 هزار دانش‌آموز در مدت یک هفته به پویش هیس‌طوری خبر داد و اظهار کرد: نوجوانان دهه هشتادی در پویش هیس‌طوری تبدیل به کنشگران فعالی شدند که با موضوع شناخت استعمار، محتوای رسانه‌ای تولید می‌کنند. وی با اشاره به جزئیات پویش هیس‌طوری، افزود: پویش هیس‌طوری یک پویش کتابخوانی- کنش‌گری است که نوجوانان با شرکت در آن ضمن اطلاع از گوشه‌های تاریک تاریخ استعمار در یک رقابت نوجوانانه شرکت می‌کنند و هدف کنش‌گری نوجوانان در عرصه کتابخوانی و تأکید بر محتوای مهم همچون استعمار است. رضوانی ادامه داد: هیس‌طوری با هدف آشنایی نوجوانان با سرگذشت استعمار در قالب مطالعه مجموعه 15 جلدی سرگذشت استعمار به قلم مهدی میرکیایی از آذرماه امسال آغاز شده است و تا اردیبهشت ۱۴۰۲ ادامه خواهد داشت.  وی اضافه کرد: پس از اعلام 60 هزارتایی شدن مخاطبان پویش هیس‌طوری، امروز پس از گذشت یک هفته رشد چشمگیری داشته‌ایم و مخاطبان ما در حال حاضر 125 هزارتایی شده‌اند که 40 درصد از این جمعیت در فضای رقابتی این پویش به سر می‌برند. مدیر روابط عمومی حوزه هنری کودک و نوجوان در رابطه با رشد مخاطبان این پویش گفت: یکی از علت‌های مهم این رشد چشمگیر در مدت یک هفته، فضای بعد از امتحانات مدارس است که طی تشکیل ستادهای استانی و ورود پویش هیس‌طوری به سطح مدارس، در قدم های اول شاهد استقبال خوبی از این پویش در طول یک هفته از نوجوانان بوده‌ایم. وی گفت: با اشاره به اینکه پویش هیس طوری یک پویش کتابخوانی صرفاً نیست و نوجوانان باید ضمن مطالعه کتاب، کنش‌گری کنند، تا به حال 15 هزار کنش هنری از جمله ساخت پادکست، عکس‌نوشت، پوستر و نقاشی کمیک و … از سوی شرکت‌‌کنندگان دریافت شده است. رضوانی با تأکید بر اهمیت تولیدات محتواهای شبکه‌های اجتماعی این پویش افزود: در راستای موضوع شناخت استعمار، در شبکه‌های اجتماعی محتواهایی در قالب فیلم شناسی، موسیقی شناسی،کتاب شناسی و استند آپ، تولیداتی شاخص داشته‌ایم تا نوجوانان با فهمی قوی‌تر و با تکیه بر ابزار رسانه نسبت به موضوع سرگذشت استعمار درک عمیق تری پیدا کنند و شاهد دنبال کردن 140 هزار مخاطب در بستر شبکه های اجتماعی هستیم. وی با بیان اینکه در مجموع چند جلد کتاب الکترونیکی درباره استعمار مطالعه شده است، گفت: در حال حاضر به علت دسترسی راحت‌تر نوجوانان به این مجموعه، کتاب نسخه دیجیتال هر جلد را در سایت عرضه کرده‌ایم که تا به حال 22 هزار جلد توسط نوجوانان تهیه و مطالعه شده است. مدیر روابط عمومی حوزه هنری کودک و نوجوان با اشاره به اهمیت رواج کتابخوانی در بین دهه هشتادی‌ها تأکید کرد: مشارکت در این پویش می‌تواند به سادگی صورت بگیرد و زمان زیادی را از دانش‌آموزان نخواهد گرفت؛ طوری که مدت زمان مطالعه برای هر کتاب به طور میانگین  ۲ تا ۲.۵ ساعت است. وی با اشاره به اینکه نوجوانان تا اواخر فروردین ماه می توانند در این پویش شرکت کنند، گفت: دانش‌آموزان برای شرکت در این پویش می‌توانند به سامانه Hisstori.ir مراجعه کنند؛ همچنین دانش آموزان می توانند پس از مطالعه کتاب در آزمون شرکت کنند و در باره استعمار و ارائه نظر در باره کتاب‌ها به کنشگری در چهار قالب، ساخت پادکست یا عکس‌نوشت، نقاشی کمیک و تصویرسازی اقدام کنند و از جوایز متعدد این پویش بدون قرعه کشی بهره مند شوند. به گفته رضوانی، این پویش به همت تمام مجموعه های فرهنگی هنری اعم از حوزه هنری کودک و نوجوان، معاونت پرورشی آموزش و پرورش، سازمان دانش‌آموزی، معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات، شهرداری تهران، نهاد کتابخانه‌ها ،بنیاد سپهر انقلاب، مؤسسه تبیان، اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان شکل گرفته است. پایان پیام/