فرمانده مرزبانی گلستان گفت: مرزبانی گلستان آمادگی دارد تا در پایانه مرزی اینچه برون حجم تردد کامیون های ترانزیتی را از ۶۰ کامیون در روز به حدود ۶۰۰ کامیون در روز برساند.

مرزبانی آمادگی افزایش تردد کامیون ترانزیتی به حدود ۶۰۰ کامیون در روز را دارد

به گزارش مهندسی ترافیک و حمل و نقل از گنبدکاووس سرهنگ احمدرضا حاتمی فرمانده مرزبانی گلستان در مراسم تکریم و معارفه فرمانده هنگ مرزی اترک اظهار کرد: با توجه به فروکش شدن بیماری کرونا، شاهد تردد کامیون های ترانزیتی در پایانه مرزی به حدود ۶۰ کامیون در روز هستیم و مرزبانی این امادگی را دارد تا حجم تردد این کامیون ها را به حدود ۶۰۰ کامیون در روز برساند. با افزایش حجم تردد کامیون های ترانزیتی شاهد رونق بازارچه مرزی خواهیم بود گرچه این بازارچه مشکلات زیرساختی دارد. وی تصریح کرد: در راستای اجرای راهبردهای فرماندهی مرزبانی فراجا اخیرا اقدامات خوبی در حوزه هوشمندسازی با وسایل و امکانات اپتیکی و الکترونیکی در نوار مرزی گلستان انجام شده است. فرمانده مرزبانی گلستان خاطرنشان کرد:در حوزه عمرانی بازسازی اساسی مقرهای مرزی در دستور کار بوده و بزودی احداث گروهان مرزی در اینچه برون در حوزه شهرستان گکبدکاووس و سپس گروهان مرزی مراوه تپه انجام می شود. وی ادامه داد: نیروهای مرزبانی در ساختمان راه اهن مرز اینچه برون در حوزه پایش نقطه صفر مرزی مستقر شده و درب ترانزیتی و درب مسافری مرز اینچه برون در روزهای اینده توسعه خواهد یافت. حاتمی گفت: در راستای ارتقاء سازمان در مجموعه فرماندهی مرزبانی گلستان، گردان مرزی در شهر مراوه تپه راه اندازی خواهد شد. وی بیان کرد: کشور ترکمنستان فضای بسته سیاسی مانند کره شمالی دارد و با وجود مذاکرات بین ایران و ترکمنستان، این کشور سخت گیری های خاصی در مرزهای خود دارد.مرزها دارای دو واژگان تهدید و فرصت هستند.رژیم صهیونیستی در مرزهای ترکمنستان در حوزه کشاورزی و پهبادها سرمایه گذاری کرده و پهبادها و ناوجه به این کشور می فروشد و وهابیت را تبلیغ می کند  و دیگر اتفاقات، اگر از فرصت های مرزها استفاده نکنیم و در حوزه سیاسی کنترل نداشته باشیم در آینده احتمال می رود این کشور مانند آذربایجان شود. فرمانده مرزبانی گلستان یاداور شد: نوار مرزی گلستان با ۳۴۸ کیلومتر مساحت بعد از مرز تایباد در خراسان طولانی ترین مرز کشور بوده و در حوزه استحفاظی سه شهرستان مراوه تپه، گنبدکاووس و آق‌قلا قرار دارد.

مرزبانان تامین کننده امنیت همه مردم کشور هستند امام‌جمعه گنبدکاووس گفت: مرزبانان انسان های سختکوش و صبوری بوده که در شرایط بسیار سخت و طولانی در مرزها تامین کننده امنیت همه مردم کشور هستند. حجت الاسلام محمود ترابی اظهار کرد: با تغییر جدید در فرماندهی انتظامی کشور و فرماندهی هنگ مرزی اترک شاهد تقویت اقتدار، امنیت و آرامش در کشور و منطقه خواهیم بود. مرزبانان مدافعان مرزهای جمهوری اسلامی هستند فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: مرزبانان مدافعان مرزهای جمهوری اسلامی بوده و بخاطر فعالیت های خطیر این عزیزان، رهبر معظم انقلاب آنها را همردیف مدافعان حرم قرار داده و از انها به مظلومیت یاد کرده است. مهدی دهرویه اظهار کرد: خوشبختانه در مرزهای استان گلستان تعامل خوبی بین مرزبانان و مرزنشینان وجود داشته و این عزیزان با وحدت مثال زدنی از مرزهای استان مراقبت و حفاظت می کنند.

استیفای حقوق مرزنشینان یکی از وظایف اصلی مرزبانی است فرمانده جدید هنگ مرزی اترک و مرزبان درجه یک گفت: استیفای حقوق مرزنشینان، کنترل و رصد مرزها، ایجاد فضای معنوی و انقلابی، ایجاد نظم و انظباط از جمله وظایف اساسی مرزبانی بوده که برای تحقق ان نیاز به برنامه ریزی منسجم است. علی پارسایی پور اظهار کرد: نیروی انسانی از شاخص های اصلی در هر مجموعه بوده و در این راستا، ارتقاء روحیه کارکنان، خوشایندسازی محیط خدمت، انجام فعالیت های ورزشی کارکنان و رفع مشکلات انها در حد توان و بضاعت از جمله برنامه های اتی است.

در این مراسم با حضور فرماندار ویژه گنبدکاووس، امام جمعه گنبدکاووس، فرمانده نیروی انتظامی گنبدکاووس و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی از زحمات حمید سنچولی قدردانی شد و علی پارسایی پور به عنوان فرمانده جدید هنگ مرزی اترک و مرزبان درجه یک معرفی شد. انتهای پیام/۸۳۰۲۱