جمعی از دانش آموزان پایه نهم استان قزوین طی روزهای اخیر موضوعی با عنوان «درخواست تغییر برنامه امتحانی نوبت دوم پایه نهم استان قزوین» را در بخش «فارس من» خبرگزاری فارس به ثبت رساندند. به دنبال دریافت این دغدغه، خبرگزارس فارس موضوع را از مدیرکل آموزش و پرورش استان پیگیری کرد.

فارس من| پاسخ آموزش و پرورش قزوین به دغدغه دانش آموزان پایه نهم چیست؟

به گزارش مهندسی ترافیک و حمل و نقل از قزوین، جمعی از دانش آموزان پایه نهم استان قزوین طی روزهای اخیر موضوعی با عنوان «درخواست تغییر برنامه امتحانی نوبت دوم پایه نهم استان قزوین» را در بخش «فارس من» مهندسی ترافیک و حمل و نقل به ثبت رساندند. در بخشی از متن این درخواست خطاب به مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین آمده است: “ما دانش آموزان پایه نهم استان قزوین تقاضای تغییر برنامه امتحانی نوبت دوم را داریم. این برنامه به شرح زیر است: ۳۰ اردیبهشت: قرآن ۱ خرداد: مطالعات اجتماعی ۳ خرداد: زبان انگلیسی ۶ خرداد: علوم تجربی ۸ خرداد: عربی، زبان قرآن ۱۰ خرداد: ادبیات فارسی ۱۳ خرداد: ریاضی ۱۷ خرداد: املای فارسی ۲۰ خرداد: پیام های آسمانی ۲۲ خرداد: نگارش ۲۴ خرداد: آمادگی دفاعی توضیحات تکمیلی: دروس مهم و حساسی مثل علوم، مطالعات اجتماعی و زبان انگلیسی با مهلت یک یا دو روز و پی در پی قرار گرفته اند؛ اما برای دروس ساده که نیاز به مطالعه زیادی ندارند، مثل املای فارسی، سه روز مهلت قرار داده شده است. همچنین مهلت مطالعه این امتحان، از ریاضی بیشتر است. این امتحانات به طور مستقیم بر آینده تحصیلی ما دانش آموزان پایه نهم تاثیر دارد و بر این اساس خواستار رسیدگی مسئولان به این موضوع هستیم.” به دنبال دریافت این موضوع، خبرگزارس فارس موضوع را از مدیرکل آموزش و پرورش استان پیگیری کرد.

پاسخ اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین نقی سیاهکالی مرادی در گفت و گو با خبرنگار فارس ضمن اشاره به اینکه برنامه امتحانی ارائه شده توسط اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین، برنامه ای پیشنهادی و هماهنگ استانی است، اظهارکرد: برنامه امتحانات نهایی خرداد ماه به صورت پیشنهادی و هماهنگ استانی تهیه و تدوین شده و قابل تغییر است. وی اضافه کرد: با مشورت جمعی از مدیران آموزش و پرورش، مدیران مدارس و دبیران این برنامه پیشنهادی تهیه شده است. مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین تصریح کرد: با هماهنگی های صورت گرفته با دبیران و مشاوران، درس هایی که از نظر محتوایی و درسی از بار علمی بیشتر برخوردار و عمدتا برای دانش آموزان سنگین تر است در اوایل برنامه امتحانات قرار داده شد تا انرژی بیشتری صرف مطالعه و کسب نمرات مطلوب برای دانش آموزان فراهم شود. سیاهکالی مرادی خاطرنشان کرد: برنامه امتحاناتی قابل تغییر است و شورای مدیران و دبیران در مدارس می توانند برنامه پیشنهادی خود را تهیه و مدیریت آموزش و پرورش منطقه خود ارسال کنند تا با کسب نظرات کارشناسی، به تایید اداره کل آموزش و پرورش استان قزوین برسد. وی با اشاره به تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش با شبکه هفت (آموزش) مبنی بر ارائه خدمات آموزشی در رسانه ملی جهت رشد و بهبود کیفیت تحصیلی دانش آموزان، افزود: طبق این تفاهم نامه، دانش آموزان می توانند در بازه زمانی امتحانات نهایی از کلاس های آموزش در رسانه ملی نهایت استفاده را برده و به بهبود وضعیت درسی و امتحانی خود بپردازند. این مقام مسئول در پایان گفت: در برنامه پیشنهادی ارائه شده توسط آموزش و پرورش استان قزوین حداقل یک روز فاصله بین امتحان قبلی و بعدی قرار داده شده تا دانش آموزان زمان بیشتری جهت مطالعه دروس خود داشته باشند. پایان پیام/