از تاریخ 15 بهمن تا 21 بهمن بیشترین آمار کلیک در شادبین با 13 هزار و 567 کلیک به انیمیشن کوتاه روز پدر و 11 هزار و 770 کلیک به متن تبریک روز پدر اختصاص دارد. بعد از آن، «آموزش ساخت کاردستی روز پدر»، «آهنگ روز پدر»، «روبیکا وب»، «چرا انقلاب شد؟» و «هوا دلپذیر شد» بیشترین کلیک را داشتند.

دانش‌آموزان در فضای مجازی بیشتر دنبال چه چیزی می‌گردند؟

مهندسی ترافیک و حمل و نقل ـ گروه آموزش و پرورش: یکی از دغدغه‌های والدین این است که هنگام گشت و گذار در فضای مجازی، اسیر سایت‌ها و کانال‌های ناهنجار و آسیب‌زا نشوند؛ در همین راستا بود که  شبکه آموزشی دانش‌آموزان «شاد»، سرویس جست‌وجوگر «شادبین» را طراحی کرد تا  نوجوانان در فضایی امن و مناسب به وبگردی‌ بپردازند. موتور جست‌وجو شادبین نشان داده است که طی یک سال گذشته، کلمه «اسلایم» برای دانش‌آموزان ابتدایی بیشترین پرسمان را داشته است یا BTS از کلمات پربسامد دانش‌آموزان در سال گذشته بوده است. علی باقرزاده مشاور و نماینده وزیر آموزش و پرورش در پروژه «شاد» درباره شادبین اظهار کرد: موتور جستجوی دانش‌آموزی از سرویس‌های خیلی ویژه اپلیکیشن شاد است که دستاوردی بومی است. وی با بیان اینکه موتور جستجو یکی از ابزارهای هدایت فرهنگی و مهندسی فرهنگی محسوب می‌شود، ادامه داد: روزانه ۴۰میلیون سوال در گوگل به ثبت می‌رسد و این مدیران گوگل هستند که تصمیم می‌گیرند، چه پاسخ‌هایی را اولویت دهند.

* بیشتر چه چیزی در شادبین جست‌وجو می‌شود؟ از تاریخ 15 بهمن تا 21 بهمن بیشترین آمار کلیک با 13 هزار و 567 کلیک به انیمیشن کوتاه روز پدر و 11 هزار و 770 کلیک به متن تبریک روز پدر اختصاص دارد. بعد از آن، «آموزش ساخت کاردستی روز پدر»، «آهنگ روز پدر»، «روبیکا وب»، «چرا انقلاب شد؟»، «هوا دلپذیر شد» و «آزمایشگاه فوق العاده امیلی» بیشترین کلیک را داشتند. از نظر استان هم بیش‌ترین جست‌وجو توسط نوجوانان خراسان رضوی با 11 درصد، شهرستان‌های استان تهران با 9 درصد و خوزستان با 8 درصد است و بعد از آن هم استان‌های کرمانشاه، همدان، اصفهان، شهر تهران، کردستان، البرز، لرستان و قزوین قرار دارند. مقطع ابتدایی با 53 درصد، متوسطه اول با 33 درصد و متوسطه دوم هم با 13 درصد در رده‌های بیشترین بازدید را دارند؛ پربازدترین ویدئوها به ویدئوهای مهارت‌های زندگی با موضوع کنترل رفتار، موضوع مسخره کردن و دست انداختن و موضوع اهمیت لباس مناسب و تمیز اختصاص دارد.

* بچه‌ها بیشتر چه ویدئوهایی را دیدند؟ از تاریخ  8 بهمن تا 14 بهمن بیشترین آمار کلیک با 45 هزار و 170 کلیک به انیمیشن کوتاه روز پدر و 34 هزار و 592 کلیک به متن تبریک روز پدر اختصاص دارد. بعد از آن، «چطور دستخطمون بهتر میشه؟»، «پادا»، «آزمایشگاه فوق‌العاده امیلی»، «تالاب انزلی، زادگاه نیلوفرهای آبی»، «روز جهانی برعکس»، «آهنگ روز پدر» و «حریم خصوصی یعنی کجا»، اختصاص دارد. از نظر استان هم بیش‌ترین جست‌وجو توسط نوجوانان به خراسان رضوی، شهرستان‌های استان تهران، خوزستان، کرمانشاه، همدان، اصفهان، شهر تهران، کردستان، البرز، قزوین و لرستان اختصاص دارد. از نظر مقطع تحصیلی مقطع ابتدایی با 55 درصد، متوسطه اول با 33 درصد و متوسطه دوم با 13 درصد، جست‌وجو داشته‌اند؛  پربازدترین ویدئوها به موضوع مهارت‌های زندگی، راز مهتاب، ارتباط با افراد ناآشنا و رقابت سازنده اختصاص دارد. پایان پیام/