کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه تحول‌آفرینی مورد نظر رهبر معظم انقلاب یعنی دیدن نقاط قوت کشور و تلاش برای پر کردن خلأهای موجود، گفت: تحول با توجه به توسعه زیرساخت‌ها و تداوم آرمان‌هایی اتفاق می‌افتد که سعادت مردم ایران را حفظ می‌کند، درحالی‌که برخی با اصرار بر اینکه باید در کشور تغییراتی ایجاد کنیم، به‌دنبال ایجاد یأس و ناامیدی در جوانان نسبت به حرکت‌های توسعه محور و پیشرفت کشور هستند.

تحول‌آفرینی، لازمه داشتن ایران قوی

فارس‌پلاس؛دیگر رسانه‌ها- رهبر معظم انقلاب اسلامی اول فروردین در اجتماع زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در سخنانی تحول را لازمه ایران قوی دانستند و فرمودند: تحول یعنی دگرگونی. می‌خواهیم چه چیزی دگرگون بشود و تغییر پیدا کند؟ مهم‌ترین مسئله این است. دشمنان نظام اسلامی هم می‌گویند دگرگونی، آن‌ها هم دنبال دگرگونی هستند، اما دگرگونی مورد نظر آنها درست نقطه‌ مقابل آن چیزی است که مورد نظر ماست. آن‌ها این دگرگونی را مطرح می‌کنند و متأسفانه در داخل هم بعضی‌ها به تبع آنها یا به تقلید آنها همان حرف را با تعبیرات دیگری بیان می‌کنند. عنصر داخلی گاهی از روی غفلت، از روی بی‌توجهی، گاهی هم با انگیزه‌های دیگر آن حرف را تکرار می‌کند. آنچه دشمن دنبالش است و اسمش را دگرگونی می‌گذارد، عبارت است از تغییر هویت جمهوری اسلامی.

ایشان افزودند: اگر ملتی به استعدادهای خود اعتماد دارد، به توانایی‌های خود اعتماد دارد، قادر به اقدامات تحولی است؛ ملتی که اعتماد به نفس دارد، می‌تواند اقدامات تحولی را به‌خوبی به سرانجام برساند؛ مسئولان این ملت هم جرأت می‌کنند از تحول دم بزنند و اقدام به تحول کنند.

حسین کنعانی مقدم، کارشناس مسائل غرب آسیا درباره مؤلفه‌های تحول آفرینی مورد نظر آیت‌الله خامنه‌ای (مد ظله العالی) رهبر معظم انقلاب اسلامی که با مردم در میان گذاشتند، به راهبرد معاصر گفت: امروزه کشورهای توسعه یافته در زمینه ایجاد تحول دستاوردهای قابل توجهی دارند، به گونه‌ای که موضوع تحول به علم مهمی در دنیای امروز تبدیل شده و مورد توجه جدی اندیشمندان، سیاستمداران و نخبگان در علوم و رشته‌های مختلف قرار گرفته است. 

وی با بیان اینکه تلاش می‌شود تحول‌آفرینی مثبت مورد نظر جامعه به صورت گام به گام ایجاد شود، افزود: موضوع مهم شباهت نداشتن تحول و تغییر است، زیرا ممکن است تغییراتی که ایجاد می‌شود زمینه‌ساز شرایط بهتری نسبت به قبل نباشد، به همین دلیل هر تغییری خوب نیست.

کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: به‌دلیل اینکه تحول به سمت تعالی  و بهتر شدن حرکت می کند، عمدتاً مورد توجه قرار می‌گیرد. یکی از مهم‌ترین مؤلفه‌هایی که تحول را از تغییر متفاوت و مزیت بیشتری برای تحول ایجاد می‌کند، این است که تحول عامل رشد زیربنایی و روبنایی در فعالیت‌های مورد نظر است و افراد و جامعه را در مسیری هدفمند و به سمت تعالی و رشد قرار می‌دهد.

کنعانی مقدم گفت: به نظر می‌آید رهبر معظم انقلاب در سخنان خود قصد داشتند به برخی مسئولان تذکر دهند نباید از تغییر سخن گفت؛ زیرا تغییر روبنایی اما تحول آفرینی زیربنایی است. تحول آفرینی مورد نظر رهبر معظم انقلاب یعنی دیدن نقاط قوت کشور و تلاش برای پر کردن خلأهایی که به تقویت نقاط  ضعف در بخش های مختلف منجر شده است. 

کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: در حالی که هدف باید تحول آفرینی در راستای حرکت در مسیر آرمان های انقلاب باشد، رهبر معظم انقلاب تأکید کردند نمی‌توان انتظار داشت تغییر در قانون اساسی نتیجه مثبت بدهد، شاید بعضی از ارزش‌هایی که قانون اساسی و انقلاب اسلامی ایجاد کرده‌اند، در نتیجه تغییر از بین برود و این موضوع خواست دشمنان انقلاب اسلامی و ملت ایران است؛ در حالی که تحول یعنی با حفظ آرمان‌ها به سمت رشد و شکوفایی ایران و افزایش رفاه مردم کشور حرکت کنیم.

کارشناس مسائل سیاسی توضیح داد: تغییر مورد نظر دشمنان و دوستان دشمنان در داخل کشور اضمحلال و فروپاشی ایران است، به این دلیل رهبر معظم انقلاب اسلامی به حق تأکید کردند، دنبال هر تغییری نیستیم بلکه به‌دنبال تحول هستیم.

وی افزود: تحول قطعاً با توجه به توسعه زیرساخت ها و تداوم آرمان‌هایی اتفاق می افتد که سعادت مردم ایران را حفظ می کند، در حالی که برخی با اصرار بر اینکه باید در کشور تغییراتی ایجاد کنیم، به دنبال ایجاد یأس و ناامیدی در جوانان نسبت به حرکت های توسعه محور و پیشرفت کشور هستند.

کنعانی مقدم در پایان توضیح داد: افرادی با سیاه‌نمایی آینده را در نظر جوانان تیره و تار نشان می‌دهند و تلاش می‌کنند مانع از فعالیت سازنده جوانانی شوند که باید موتور محرکه توسعه و تحول جامعه باشند، زیرا جوانان تحول‌گرا هستند و دشمنان با اسم رمز «تغییر» به دنبال خارج کردن جوانان از میدان سازندگی هستند تا با سوار شدن بر موج انحراف، جریان ضد انقلابی و ضد مردمی مورد نظرشان را عملیاتی کنند.

پایان پیام/ت