مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: 2 هزار و 232 واحد مسکونی از محل تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی با اعتبار 220 میلیارد تومان در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

بهسازی بیش از 2200 واحد مسکن روستایی در چهارمحال و بختیاری

به گزارش مهندسی ترافیک و حمل و نقل از شهرکرد، فرشید ریاحی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه چهارمحال و بختیاری با اشاره به چهل و چهارمین سالگرد تاسیس بنیادمسکن انقلاب اسلامی، گفت: به همین مناسبت ۲ هزار و ۲۳۲ واحد مسکونی از محل تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی با اعتبار ۲۲۰ میلیارد تومان در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین ۲۳ طرح هادی روستایی با اعتباری بالغ بر ۱۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در استان به بهره‌برداری می‌رسد و کلنگ اجرای ۱۰ طرح هادی روستایی با اعتبار هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به زمین زده می‌شود.

وی افزود: طی سال گذشته ۴۹ طرح هادی روستایی با اعتبار پنج میلیارد و ۱۸۰ میلیون تومان تهیه و بازنگری شده است.

ریاحی اضافه کرد: از زمان تاسیس بنیادمسکن انقلاب اسلامی تاکنون در استان با استفاده از ۲۸هزار تن قیر رایگان معابر ۲۶۰ روستا به میزان ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار مترمربع آسفالت شده است.

وی با بیان اینکه واگذاری زمین به واجدین شرایط در روستاها( خصوصا جوانان فاقد مسکن) از دیگر خدمات ارزنده این نهاد است، اظهار داشت: از بدو تاسیس تاکنون تعداد ۱۰ هزار و ۸۱۲ قطعه زمین واگذار شده است.

مدیرکل بنیادمسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه در این ۴۴ سال ۷۱ هزار و  ۸۰۷ جلد سند روستایی و  همچنین ۱۳ هزار و ۷۷۳ جلد سند شهری صادر شده است، عنوان کرد: در سال گذشته نیز سه هزار و ۸۹۴ جلد سند مالکیت روستایی و شهری صادر شده است.

پرداخت بیش از ۴۸ هزار فقره تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی

وی با بیان اینکه یکی دیگر از وظایف این نهاد نوسازی، بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت و بازسازی خانه‌های خسارت‌دیده از حوادث طبیعی است، گفت: از بدو تاسیس تاکنون تعداد ۴۸ هزار و ۳۰۰ فقره تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی با اعتباری بالغ بر یک‌هزار و ۲۳۰میلیارد تومان پرداخت شده است.

ریاحی یکی از مهمترین وظایف این نهاد را بازسازی مناطق آسیب‌دیده از سوانح و حوادث طبیعی دانست و بیان کرد: در این خصوص تاکنون تعداد ۲۰ هزار و ۳۰۳ فقره تسهیلات بازسازی شامل احداث و تعمیرات با اعتباری بالغ بر ۳۵۷ میلیارد تومان پرداخت شده است. 

ساخت ۱۸۲۴ مسکن شهری برای اقشار کم درآمد

وی از جمله فعالیت‌های مهم این نهاد را فعالیت در تولید مسکن باکیفیت و ارزان‌قیمت شهری به منظور کمک به خانه‌دار شدن نیازمندان و اقشار کم درآمد، عنوان کرد و افزود: از بدو تاسیس تاکنون یک‌هزار و ۸۲۴ واحد با اعتباری بالغ بر ۷۸۳ میلیارد تومان احداث شده است.

مدیرکل بنیادمسکن چهارمحال و بختیاری در ادامه با اشاره به آماده‌سازی منظریه شهرکرد و سایت‌های مسکن مهر، اضافه کرد: تاکنون آماده‌سازی ۶۰ هکتار از اراضی منظریه شهرکرد با اعتباری بالغ بر پنج میلیارد تومان و ۲۴ هکتار از اراضی سایت‌های مسکن مهر با اعتباری بالغ بر ۷۶۴ میلیون تومان انجام شده است.

وی گفت: تاکنون در حوزه ساخت مسکن شهری در قالب طرح اقدام ملی مسکن یک‌هزار و ۶۹۷ واحد دارای پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد، ۲۰۰ واحد مسکونی گروه ساخت دارای ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی و ۲۵۲ واحد مسکونی شهری دارای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی هستند.

پایان پیام/68024