مدیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بافق از برگزاری جشنواره بزرگ عرق گیری طارونه برای اولین بار در باقرآباد بافق خبر داد.

برگزاری جشنواره عرق گیری طارونه برای اولین بار در بافق

به گزارش مهندسی ترافیک و حمل و نقل در بافق، لیلی رنجبر عصر امروز در جمع خبرنگاران حاضر شد و  با اشاره به ضرورت معرفی ظرفیت های گردشگری این شهرستان، اظهار کرد:‌ جشنواره عرق‌گیری طارونه روز سوم اردیبهشت‌ماه، برای اولین بار در باقرآباد شهرستان بافق باهدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری روستای هدف گردشگری باقرآباد برگزار می‌شود.

وی افزود: درخت نخل در ابتدای بهار شکوفه می‌زند، این شکوفه‌ها درون یک غلاف چوبی قرارگرفته که به آن طارونه می‌گویند، طارونه یکی از فرآورده‌های مهم درخت خرما است که ارزش غذایی و دارویی دارد.

مدیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان بافق با اشاره به برگزاری این جشنواره از ساعت ۱۷ تا ۱۹  گفت: با توجه به وجود نخلستان‌های زیبا و منحصربه‌فرد روستای باقرآباد و برای جلوگیری از، نابودی نسل درخت خرما، تشویق و حمایت کشاورزان به کاشت این درخت و استفاده از ظرفیت درآمد زایی پنهان درخت خرما در فصل بهار و در زمان رویش شکوفه‌های آن، این جشنواره برگزار می‌شود.

روستای هدف گردشگری باقرآباد روستایی است در فاصله ده کیلومتری شمال شهرستان بافق، که قلعه تاریخی آن متعلق به دوران قاجار به‌عنوان یکی از زیباترین دژ‌های تاریخی استان یزد، با شماره ۱۳۰۰۰ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

پایان پیام/الف