یک مداح اهل بیت (ع) گفت: سال گذشته پویش میهمان سفره کریمان را برای پذیرایی از روزه‌داران رهگذر در منطقه 5 تهران اجرایی کردیم که امسال این پویش را به سراسر کشور گسترش دادیم.

اجرای پویش میهمان سفره کریمان برای افطاری ساده از شب میلاد امام حسن+فیلم

مرتضی متشرعی مداح اهل بیت (ع) در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه مسجد و هیأت مهندسی ترافیک و حمل و نقل با اشاره به اجرای طرح افطاری ساده با عنوان پویش میهمان سفره کریمان در رهگذران جلوی مساجد، حسینیه‌ها و هیأت‌های مذهبی تهران و دیگر شهرهای کشور اظهار داشت: این طرح سال گذشته به صورت کامل در سطح منطقه ۵ تهران و مقابل مساجد برگزار شد. امسال نیز این پویش را راه‌اندازی کردیم تا همه مساجد و هیأت‌ها و حتی کسبه در مقابل مغازه‌های خود، پذیرایی افطاری ساده با چای و خرما از مردم روزه‌دار داشته باشند.

۹ شب پذیرایی از روزه‌داران به عشق کریم اهل بیت (ع) وی افزود: این طرح از شب ولادت امام حسن (ع) تا شب ۲۳ ماه رمضان پیش‌بینی شده است که در این ۹ شب افراد باید از مردم رهگذر پذیرایی کنند.

متشرعی گفت: هدف این است که افطاری ساده در میان مردم جا بیفتد و رواج پیدا کند. تمام مساجد و امامزاده‌ها در حین نماز جماعت پذیرایی افطاری ساده دارند و درخواست داریم در این ۹ شب پذیرایی رهگذران را هم داشته باشند.