مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران با بیان این که پیگیر اجرا شدن مصوبه شورای عالی سینما برای تجهیز بیشتر دفاتر انجمن سینمای جوانان کشور هستیم، گفت:‌ اولویت ما برای توسعه انجمن های سینمای جوان در کشور توسعه کیفی است.

آذرپندار: توسعه کیفی اولویت انجمن‌ سینمای جوان ایران است/لزوم اجرای مصوبه شورای عالی سینما در کشور

 مهدی آذرپندار مدیرعامل انجمن سینمای جوانان ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس از یزد، در خصوص برنامه‌های این نهاد برای توسعه سینمای جوانان کشور، اظهار کرد: برای توسعه سینمای جوانان کشور به دنبال توسعه کمی نیستیم و تقویت زیر ساختهای موجود و توسعه تولید فیلم کوتاه با کیفیت هستیم.

وی با اشاره به این‌که فلسفه ایجاد انجمن سینمای جوانان ایجاد یک آموزشگاه سینمایی نیست، افزود: تربیت فیلم ساز و کمک به رشد تولید فیلم کوتاه جدی ترین مسئله ما در شهرستانها و کشور می‌باشد و به همین دلیل جشنواره های منطقه ای و سفرهای استانی در شهرستانها برگزار می‌شود.

آذرپندار با اشاره به این‌که مهمترین سیاستگذاری ما توسعه سینمای کوتاه شهرستانها است تصریح کرد: ۷۰ درصد بودجه تولید انجمن سینمای جوانان ایران به شهرستانها اختصاص داده شده و افزایش سقف بودجه استان‌ها از دیگر مواردی است که بعد از کرونا مصوب کردیم تا به واسطه ان بتوانیم تولید را گسترش دهیم.

مدیر عامل انجمن سینمای جوانان ایران در خصوص توسعه تجهیزات دفاتر سینمایی کشور گفت: برای به روز کردن تجهیزات سینمایی ۵۸ دفتر انجمن سینمای جوانان کشور به بودجه‌ای نزدیک به چهل میلیارد تومان نیاز است که بودجه در انجمن سینمای جوانان ایران وجود ندارد اما با توجه به اولین مصوبه شورای عالی سینما که تجهیز دفاتر انجمن سینمای جوانان سراسر ایران است به جد پیگیریم تا این مصوبه به مرحله اجرایی برسد.

وی در خصوص توسعه عدالت آموزشی سینمایی به علاقه‌مندان سراسر کشور خاطرنشان کرد: به دفاتر گفته ایم مشکلات هر دفتر از نظر آموزشی را شناسایی و متناسب با آن مشکل آموزش‌های لازم از طریق برگزاری وورک شاپ در آن دفتر برگزار می شود تا آن مشکل برطرف شود.

آذپندار برگزاری اردوهای ایده تا تولید که هر اردو شامل شش استان می شود و پنج استان به عنوان میهمان شرکت می‌کنند و بهترین اساتید کشوری طی یک هفته اردو ساخت سه فیلم را به هنرجویان آموزش می دهند که بازدهی زیادی در توسعه عدالت آموزشی شهرستانهای مختلف دارد.

وی در پایان گفت: من قول می دهم انجمن پای فیلم های تولیدی فیلم سازان یزدی باایستد و از آنها دعوت می‌کنیم تا فیلم نامه هایشان را در پرتال تولید انجمن سینمای جوانان ایران جهت تولید به ثبت برسانند و همچنین تلاش می کنیم هر چه سریعتر تجهیزات دفتر یزد را هم به روز رسانی کنیم.

پایان پیام/ه